نوشته شده توسط : شراره معینی
نحوه ی مصرف شیاف آنتی هموروئید، عوارض و تداخلات دارویی

شیاف آنتی هموروئید یا ایپروئید یکی از داروهای رایج برای درمان هموروئید و یا سایر اختلالات مجرای مقعد است. بواسیر بیماری بسیار رایج مقعدی است که از هر دو نفر یک نفر را درگیر می کند. این بیماری در اثر اعمال فشار به عروق ایجاد شده و تورم آنها را در پی خواهد داشت. استفاده از پماد های این چنینی تاثیری در درمان بیماری نخواهد داشت، زیرا عملکرد آن بدون توجه به علت اصلی است. این دست از شیاف ها تنها در رفع علائم بواسیر نقش دارند و تاثیری در درمان بیماری نخواهند داشت. در ادامه به تشریح این دارو و میزان تاثیر شیاف آنتی هموروئید در درمان این عارضه می پردازیم :

موارد مصرف شیاف آنتی هموروئید

مهمترین موارد مصرف این شیاف برای درمان اختلالات مقعد، عبارتند از :

  • درمان بواسیر داخلی
  • التهاب راست روده
  •  شقاق 
  • فیستول
  •  خارش مقعد

تاثیر شیاف آنتی هموروئید بر بیماری های مقعدی

این شیاف به علت دارا بودن ماده ای به نام فنیل افرین عروق متورم شده در اثر بیماری هموروئید را باریک می کند تا به این ترتیب علائم بیماری شامل درد، سوزش، خارش و تورم از بین برود. از دیگر تاثیرات این دارو می توانیم به خاصیت محافظتی آن اشاره کنیم زیرا که این دارو به شکل لایه ای محافظ درآمده و هنگام دفع از التهاب جلوگیری می کند.

اگر بیماری شما در مراحل ابتدایی خود باشد، می توان با استفاده از این شیاف آن را درمان نمود ولی اگر بیماری در مرحله پیشرفته خود باشد، نیاز به استفاده از درمان های تهاجمی تر امری ضروری محسوب می شود و استفاده از این پماد ها تنها در بهبود علائم این بیماری موثر است.

عوارض مصرف شیاف آنتی هموروئید

مصرف این دارو به جز مواردی که بیش از اندازه مصرف شود، عوارض جانبی چندانی را به همراه نخواهد داشت، اما در صورت استفاده بیش از مقدار توصیه شده میتواند باعث مشکلاتی شود، که عبارتند از :

  • افزایش ضربان قلب
  • سردرد
  • عصبی شدن
  • لرزش
  • خواب دشوار
  • واکنش های آلرژیک (جوش، خارش، ورم، گیجی شدید و تنگی نفس)

برای جلوگیری از بروز چنین عوارضی مقدار مصرف دارو باید مطابق با مقدار تجویزی پزشک باشد، همچنین نباید از شیاف آنتی هموروئید بیشتر از ۷ روز استفاده نمود. در صورت بروز عوارض این چنینی مصرف دارو را قطع و با پزشک مشورت نمایید.

تداخلات دارویی مصرف شیاف آنتی هموروئید

توصیه می شود، از مصرف خودسرانه این دارو پریز نموده و حتما قبل از مصرف آن پزشک را در جریان بگذارید، زیرا ممکن است مصرف این دارو برای شما مضر باشد.

مصرف شیاف آنتی هموروئید برای افراد مبتلا به دیابت، پرکاری تیروئید، فشار خون بالا، مشکلات قلبی و ادرار دشوار ناشی از انسداد مجاری باید زیر نظر پزشک باشد. همچنین مصرف این دارو برای موارد حساس به این دارو، مبتلایان به عفونت‌های ثانویه، ضایعات قارچی و ویروسی، ضایعات سلی مقعد  ممنوع است.

مصرف شیاف آنتی هموروئید روشی رایج برای درمان بیماری مقعدی به شمار می رود. اما تجربه نشان داده مصرف این دارو تاثیر چندانی در درمان نداشته و تنها در مواردی به رفع علائم بیماری کمک می کند. حتی در برخی موارد مصرف طولانی مدت این دارو موجب بروز عوارض و نشانه هایی شده و با تاخیر در فرآیند درمان، وضعیت بیمار را وخیم تر نموده است. اگر میخواهید برای همیشه از این بیماری خلاص شوید، باید از درمان های تهاجمی  نظیر لیزر درمانی و عمل جراحی استفاده نمایید. اما از آنجایی که جراحی مشکلات و عوارض مخصوص به خود را دارد، امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع : بیماری هموروئید



:: برچسب‌ها: شیاف آنتی هموروئید , هموروئید , بواسیر , درمان بواسیر با لیزر , درمان هموروئید با لیزر , درمان هموروئید , درمان بواسیر , ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره معینی

بواسیر یا هموروئید بیماری بسیار شایعی است که به سبب شیوع گسترده، در حال حاضر تعداد زیادی از افراد را درگیر خود نموده است. این بیماری که حاصل افزایش فشار وارده بر عروق خونی در ناحیه مقعد است، موجب تورم و گشاد شدن عروق می گردد و درد و خونریزی بسیاری را به دنبال دارد. در این مقاله قصد داریم به تشریح و توضیح عکس بواسیر بپردازیم، زیرا آشنایی با عکس بیرون زدگی بواسیر به شناخت و تشخیص دقیق تر این بیماری کمک می نماید. شناخت سریع تر شکل بواسیر به تسریع روند درمان و جلوگیری از پیشرفت این بیماری کمک می نماید.

عکس بواسیر یا هموروئید خارجی

عکس بیرون زدگی بواسیر

همانطور که در عکس بواسیر خارجی مشاهده می نمایید. این بیماری عروق خونی خارجی مقعد را درگیر نموده و بعد از خط دندانه ای تشکیل شده است. این هموروئید اغلب دچار ترومبوز یا لخته خون شده و به کبودی می گراید. درد این هموروئید شایع ترین نشانه آن است که به شکل دردی که تیر می کشد، نمایان می شود. امکان بروز سایر علائم از جمله خارش و مشاهده زائده های بیرون زده نیز وجود دارد. یکی از مهمترین دلایل بروز چنین هموروئیدی استرس شدید و مشکلات روحی است. آمار ها نشان داده تعداد مردان مبتلا به هموروئید بیشتر از زنان است. بواسیر خارجی را می توان روش های مختلفی درمان نمود. اما بهترین روشی که برای درمان آن وجود دارد، درمان بواسیر با لیزر است. همان طور که در عکس هموروئید یا عکس هموروئید خارجی مشاهده می کنید، لیزر این امکان را به بیمار می دهد تا بدون درد و یا خونریزی بیماری خود را درمان نماید.

عکس بواسیر یا هموروئید خفیف

عکس بواسیر خفیف

در رابطه با بواسیر یا هموروئید خفیف باید بگوییم این نوع هموروئید علائم کمتری را شامل می شود و در واقع بیمار علائم خفیف تری را نسبت به هموروئید پیشرفته تجربه می نماید. بواسیر خفیف بیرون زدگی کمتری را شامل می شود. همان که در عکس بواسیر خفیف نیز مشخص است، این بیماری در حال پیشرفت بوده و باید هرچه سریع تر برای درمان اقدام نمایید، زیرا در غیر این صورت بیماری شدت یافته و علائم بیشتری از این بیماری را تجربه خواهید نمود.

عکس و شکل بواسیر زنان

عکس بواسیر زنان

عکس و شکل بواسیر زنان، مردان و حتی کودکان تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، و ظاهر شبیه به هم دارد. شیوع این بیماری در بین زنان بیشتر از مردان است و علت این امر را می توان عواملی مانند رابطه جنسی مقعدی، زایمان، ترشح هورمون و … عنوان نمود. از طرفی زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به یبوست قرار دارند که این امر ریسک ابتلای آنان به بواسیر را به شدت افزایش می دهد.

زنان می توانند با رعایت چند نکته ساده و تغییر رژیم غذایی خود همچنین تحرک بیماری خود را درمان نمایند و یا با درمان یبوست از بروز چنین عارضه ای جلوگیری نمایند. در صورتی که هموروئید زنان در مراحل پیشرفته خود قرار دارد، با استفاده از درمان های ابتدایی قابل رفع نبوده و نیاز به استفاده از درمان های تهاجمی تر نظیر لیزر است.



:: برچسب‌ها: عکس بواسیر زنان , عکس بواسیر , شکل بواسیر , هموروئید خفیف , درمان بواسیر با لیزر , هموروئید خارجی , عکس بیرون زدگی بواسیر , هموروئید , بواسیر ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 تير 1398 | نظرات ()

طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html