نوشته شده توسط : شراره معینی

در مراحل اولیه هموروئید با رعایت برخی نکات و توصیه ها برآمدگی بعد از چند روز برطرف می شود و خارش و سوزش مقعد نیز درمان می شود. در این موارد ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی و عدم فشار وارد کردن در هنگام اجابت مزاج ممکن است کفایت کنند.

اما در موارد دیگر که هموروئید شدید تر است انجام درمان های دیگری لازم است که انتخاب روش درمان به درجه و شدت هموروئید و نوع آن ( خارجی و داخلی) بستگی دارد.



:: برچسب‌ها: بواسیر , درمان بواسیر ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره معینی

معمولاً بدنبال یک آبسه (دمل) اطراف مقعد به وجود می آید که معمولاً آبسه نیاز به تخلیه اورژانس با لیزر یا جراحی داشته و در 50 درصد موارد به دنبال درمان آبسه فرد دچار فیستول می گردد. علامت اصلی آن ترشح چرکی طولانی مدت از یک سوراخ و گاهی چند سوراخ از اطراف مخرج می باشد.
بنا به تعریف یک فیستول باید حداقل 2 دهانه داشته باشد که بوسیله یک مجرای توخالی به یکدیگر متصل می شوند.
اغلب فیستول های مخرج از غدد مترشح بلغم(muccos) مستقر در کانال مخرج منشا می گیرند. این غدد ابتدا عفونی می شوند و سپس عفونت به آبسه منجر می شود و زمانیکه آبسه باز یا پاره شود فیستول پدید می آید که ممکن است زیر پوستی- زیر مخاطی- داخل عضلانی و یا زیر عضلانی باشد.
و نیز فیستول می تواند قدامی یا خلفی و یا منفرد یا مرکب یا نعل اسبی باشد.



:: برچسب‌ها: فیستول، ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره معینی

علامت شاخص شقاق مقعد، درد شدید و خونریزی، موقع اجابت مزاج است. خونریزی معمولاً روشن بوده و بصورت رگه ای روی مدفوع دیده میشود. گاهی بیمار تا ساعتها بعد از اجابت مزاج از درد و اسپاسم مقعد رنج می برد. در معاینه فیزیکی، با کنار زدن دو طرف باسن ممکن است، شقاق دیده شود اما اگر دیده نشد، دلیل عدم وجود این بیماری نمی باشد. معمولاً درد بیمار، آنقدر شدید است که امکان معاینه انگشتی رکتوم و یا رکتوسکوپی وجود ندارد. در صورتیکه شکی در مورد تشخیص وجود دارد و یا احتمال بیماریهای دیگر مانند آبسه پری آنال وجود دارد بهتر است بیمار زیر بیهوشی معاینه شود.



:: برچسب‌ها: شقاق،درمان شقاق، ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره معینی

گاهی اوقات مقادیر خون آنقدر کم است که فقط با آزمایش خون مشخص می شود ولی گاهی هم موقع اجابت مزاج می توان آن را مشاهده کرد. علل احتمالی وجود خون در مدفوع از این قرارند:

هموروئید: بواسیر و یا ملتهب شدن و متورم شدن رگ های در مقعد و رکتوم می تواند ناشی از چاقی، یبوست، بارداری، نشستن طولانی مدت، و یک رژیم غذایی کم فیبر باشد. هموروئیدها داخلی و خارجی هستند. هموروئید داخلی در راست روده اتفاق می افتد و معمول بدون درد است. هموروئیدهای خارجی اما در زیر پوست اطراف مقعد رخ داده و می تواند حالتی بسیار دردناک باشد. وجود خون در مدفوع، تورم و درد در اطراف ناحیه مقعد از نشانه های ابتلا به هموروئید است. کلینیک مایو تخمین می زند که 50 درصد از بزرگسالان با سن 50 سال و یا بالاتر هموروئید را تجربه کرده اند.

شقاق مقعد: شکاف یا پارگی کوچک در دیواره مقعد را شقاق می گویند که حالتی دردناک ایجاد می کند و همراه با درد هنگام حرکات روده و درد ثانویه به اسپاسم اسفنگتر مقعد است.

بیماری کرون: بیماری کرون یکی از دو شکل به رسمیت شناخته شده بیماری التهابی روده یاIBDاست. این بیماری می تواند هر بخشی از دستگاه گوارش را از دهان گرفته تا مقعد تحت تاثیر قرار دهد ولی بیشترین تاثیر آن روی روده بزرگ است. علت دقیق بیماری کرون هنوز مشخص نیست اما اکثر دانشمندان معتقدند که این، یک بیماری خود ایمنی است. علائم و نشانه های دیگر کرون عبارتند از: اسهال، درد شکمی، گرفتگی عضلات، خون در مدفوع، خستگی، کم خونی، تهوع، کاهش وزن.



:: برچسب‌ها: خون در مدفوع, ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1395 | نظرات ()

طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html